LESAANBOD

Toon alle lessen

Integrale Yoga & Meditatie,

We starten bij deze les met een ontspanningsoefening waarbij we op de grond liggen of zitten. We “scannen” het lichaam en worden ons bewust van spanning, onze ademhaling en eventuele pijnlijke plekken.
Vervolgens starten we met de hatha-oefeningen. Een variatie van oefeningen waarbij we staan, zitten en liggen. Spieren in het lichaam worden hierbij goed doorbloed, organen worden gestimuleerd en het lichaam wordt soepel gemaakt. Omdat we de oefeningen rustig uitvoeren werkt het geestelijk ook kalmerend. Fysieke oefeningen worden soms afgewisseld met ademhalingsoefeningen waarbij de longen gereinigd en gestimuleerd worden.
Het laatste deel van de les is gereserveerd voor een geleide meditatie waarbij je innerlijk “op reis” gaat.

Integrale Yoga & meditatie voor het bedrijfsleven

Bedrijfsyoga houdt werknemers en werkgevers ontspannen ondanks een hoge werkdruk. Het maakt en houdt je bewust en helpt negatieve stress op de werkvloer te voorkomen. De prestaties kunnen verbeteren doordat yoga de geest verfrist en creativiteit stimuleert.

Herstellende ( Restorative ) Yoga & Meditatie

Herstellende Yoga of Restorative Yoga is een vorm van Yoga waarmee het zelf genezend vermogen van je lichaam gestimuleerd wordt. Dit kan hard nodig zijn na of in een periode van fysieke of geestelijke overbelasting. Je lichaam kan veel meer dan je denkt, alleen moet je het wel de rust en oefening geven die het nodig heeft.

Herstellende Yoga kenmerkt zich door het langdurig aanhouden van de houdingen. Veelal liggende en af en toe zittende houdingen. Staande houdingen komen bij herstellende Yoga niet voor.

We gebruiken kussens en dekentjes om het lichaam in de houdingen te ondersteunen en gebruiken geen kracht of intense inspanning. De focus ligt op het loslaten en de ademhaling waardoor de lessen heel meditatief worden. We sluiten iedere les af met een meditatie.

Burn-out Yoga & Meditatie

Stress is niet direct een probleem en helpt ons zelfs om de taken te volbrengen die we in het dagelijkse leven hebben. Wanneer stress langere tijd aanhoudt, zonder dat er momenten van ontspanning zijn, ontstaan er spanningsklachten in het lichaam, die op de lange termijn tot uitputting leiden. Het lichaam schakelt uit om zichzelf te beschermen.

Reguliere yogahoudingen vragen vaak te veel van het lichaam en verergeren de uitputting, die zo kenmerkend is voor mensen in een burn-out. Bij burn-out yoga gaan we uitgebreid in op de achtergronden van stress en burn-out en we gaan ervaren hoe verschillende oefeningen ons helpen tot meer bewustzijn en ontspanning te komen en hoe na verloop van tijd de energie en kracht weer kan worden opgebouwd. Na de oefeningen sluiten we af met een korte meditatie.